dilluns, 4 de març del 2013

COCA D'OUS PUJATS

Hola a tots, avui vos mostr una recepta d'una coca molt senzilla, té molts pocs ingredients (encara que molta quantitat) i surt altíssima. Jo la faig molt sovint perquè al meu fill li agrada molt. És una coca que ja feia ma mare a ca nostra. 

Vos deix unes fotos perquè vegeu com queda





Ingredients:

-6 ous grossets. (jo en pos 8 perquè són de foravila)
-500grs de sucre
-400 grs de farina de reposteria (bossa vermella)
-1 tassó d'aigua
-1 sobre de llevadura

Elaboració:

-Posar el forn a 180º
-Pujar els blancs ben pujats i reservar dins un bol gros
- Posar els vermells dins un altre bol, que també ha de ser gros, amb el sucre. Remenar ben remanat, veureu que és massa espès i difícil de remenar, afegiu un poc de l'aigua. 
-Quan estigui ben mesclat, ha de quedar que faci com escuma, hi afegim poc a poc la farina. També anam afegint la resta d'aigua perquè  és molt mal de mesclar. 
-Posam la llevadura per damunt dels blancs pujats
.Finalment abocam la mescla per damunt dels blancs poc a poc i remenant suaument amb les varetes.
- Abocar-ho dins un motlle alt, sinó vos vessarà, untat amb saïm o mantega i amb un poc de farina.
-Ficar-lo al forn uns 60 minuts més o manco.

El temps de forn i la temperatura és un poc elàstic. Volsaltres coneixeu el vostre forn i sabeu si a 180º fa massa via o poca. Aquesta coca s'ha de fer tira a tira. Si el forn és massa calent és cremarà per fora i quedarà crua per dins. Comprovau amb un escuradents si és ben cuita abans de treure-la.

Jo com és de suposar la faig amb la thermomix i així no em suposa cap esforç. Les que teniu thermomix no la faceu a mà. Seguiu les mateixes passes i podeu mesclar amb velocitat 5 i 6. Els blancs els pujau com sempre, amb la papallona vel. 3 i mig, i programau 1 minut per blanc que posau.

Esper que vos agradi. Si la feis ja m'ho contareu. Si teniu cap dubte m'ho demanau.

Fins aviat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada