dilluns, 18 de març del 2013

CUPCAKES

No som gran amant dels cupcakes. Però com que m'agrada experimentar i fer de tot, vaig decidir fer-ne. Vaig cercar receptes que em convencessin. No m'agrada que siguin molt pesats i la majoria ho són (pensau que duen al damunt buttercream, que és una crema de mantega). Vaig cercar i cercar fins que vaig trobar unes receptes que m'agradaren. 

Aquí les teniu.

CUPCAKES DE LLIMONA I GERDS (frambuesas)

Ingredients:

- 3 ous
-150grs de sucre
-150grs de mantega
-150grs de farina
-2 cullerades de llevadura química
-raspadura d'una llimona
-24 gerds

Me'n surten 12

Per a l'almívar:

- 60ml de suc de llimona
- 60 grs de sucre

Per a la buttercream:

- 150grs de formatge d'untar
- 150grs de mantega a temperatura ambient
- 375 +/- grs de sucre pols
- Raspadura de llimona

Encalentir el forn a 170º.

- Batre la mantega amb el sucre i la raspadura de llimona.

- Afegir els ous i tornar a batre.

-Afegir  la farina i la llevadura. Mesclar ben mesclat.

-Omplir les capsules fins a la meitat (jo, a més, pos les càpsules dins un motlle per a magdalenes, sinó s'eixamplen i no queden guapes). Posar a damunt cada càpsula dos gerds.

-Enfornar 20 minuts, més o manco. Fins que tenguin color.

-Mentrestant fer l'almívar. Encalentir el suc de llimona  i el sucre fins que aquest es disolgui. Deixar que torni teb. 

-En treure els cupcakes i foradar-los amb un escuradents. Amb un pinzell hi posam l'almívar. Deixar-los refredar per complet.

Fer la buttercream:

Batre la mantega amb el sucre i la raspadura de llimona. Quan té una textura cremosa afegim el formatge d'untar i batre un poc més fins que estigui ben mesclat.

- Posar la buttercream dins una màniga pastissera i decorar els cupcakes al vostre gust.


CUPCAKES DE XOCOLATA AMB BUTTERCREAM DE MADUIXA

Ingredients:

-100 grs de mantega a temperatura ambient
-100grs de sucre
-100grs de sucre moreno
-3 ous
-120ml de llet
-1 culleradeta d'extracte de vainilla
-2 culleradetes de llevadura
-210grs de farina
-4 cullerades de xocolata en pols sense sucre (jo li pos valor)

- Encalentir el forn a 180º. 

-Dins un bol posar la mantega, sucres i mesclar fins que la mescla espumosa i clareta de color. Afegir els ous d'un en un, mentre batem.

-Afegir la llet i l'extracte de vainilla i mesclar.

-Remenar poc a poc mentre i posam la resta d'ingredients.

-Posar les càpsules dins els forats del motlle i omplir-les amb la mescla.

-Enfornar 25-30 minuts. Deixar refredar

Per a la buttercream:

-160grs de mantega
-150grs de sucre pols
-120grs de maduixes

- Batre la mantega fins que quedi cremosa

-Afegir el sucre a cullerades. Mesclar-ho fins que torni un poc blanc i augmenti el tamany

-Rentam i pelam les maduixes i les passam pel passapuré ( si ho feis amb thermomix triturar-les bé i després ho colau) 

-Batem una altre vegada i sense aturar de batre anam afegint el puré de maduixes. batre fins que estgui ben integrat i quedi una bona consistència. 

Decorau amb màniga pastissera al vostre gust.





Vos deix una foto del cupcake decorat amb una flor feta amb la buttercream. No és molt complicat. Em va sortir a la primera. Animau-vos a fer-les, queden precioses.



Aquí vos deix un video que jo vaig emprar per aprendre'n













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada