dissabte, 2 de març del 2013

SALSES PER ACOMPANYAR EL POLLASTRE FARCIT

Bon dia, es veu que he tengut uns dies de vacances, m'ha retut escriure receptes. Ara que encara la tropa no s'ha eixecada aprofit per donar-vos les receptes de les salses. 

Com veureu totes les salses menys una són per fer amb la thermomix, però com vos dic sempre, si no teniu thermomix es fa a mà i al foc. Jo empr molt la thermomix, és una eina molt útil que et t'estalvia molta feina i no embrutes gens (no vos penseu que en venc jajaja, però és vera que estic encantada amb aquesta maquineta)

SALSA DE POMA

Ingredients:

-500grs de pomes
-100gr se sucre moreno
-150cc de vi blanc sec (jo sempre pos Fino Montilla Moriles, és bo i econòmic)
-30grs de mantega
- Una cullerada de suc de llimona
-Una culleradeta d'espícies mòltes (canyella, clau, nou moscada i pebre bo)

Elaboració:

Pelar i llevar el cor a les pomes, tallarles en daus i posar-les dins el tassó amb el sucre, la mantega, el vi, el suc de llimona (colat) i les espícies.

Programar 20-25 minuts, 100º, vel. cullera. Quan acabi triturar 10 segons vel. 4. Si la voleu més espessa, deixau els darrers 10 min. sense posar el gabolet (cubilete).

SALSA PEDRO XIMÉNEZ

Ingredients:

-350grs de vi Pedro Ximénez
-120 de nata
-el suc de mitja taronja
-sal
-pebre bo
-1 culleradeta de maicena

Elaboració:

Posam el vi dins del tassó i programam 20 min., temperatura varoma, vel.2. Quan acabi el temps programat ens asseguram que ha quedat reduit a la meitat més o manco. Afegim la resta d'ingredients (la maicena disolta dins el suc de taronja) i programam 8 min., temperatura varoma, vel.2.

SALSA DE BOLETS

Ingredients:

-50 grs de mantega
-1/2 quilo de bolets (podeu posar els que volgueu, jo vaig posar xampinyons)
-1/2 tassa de vi blanc
-1/2 tassa de nata
-sal
-pebre bo
-Dues cullerades de ceba molt ben picada.

Elaboració:

Fondre la mantega dins una paella grossa, afegir les cullerades de ceba i sal al gust. Ofegar fins que quedi transparent.

Mentres, tallar els bolets en trossets petits i afegir-los a la ceba qua aquesta estigui a punt. Deixar-los 1 min. aproximadament.

Afegir el vi i deixar que redueixi fins que estigui bastant espès. Ara afegir la nata i deixar que cogui a foc mig-fluix. Remenar de tan en tan.

Salpebrar al gust. tan la podeu deixar així com triturar-la.

SALSA AGREDOLÇA

Aquesta salsa és molt especial. Té un gust diferent. La primera vegada que vaig veure la recepta vaig pensar que no podia ser mai bona. Però com que a jo m'agrada experimentar, vaig decidir fer-la. A jo em va encantar per acompanyar carns farcides, encara que no agrada a tothom. Bé aquí vos deix la recepte.

Ingredients:

-100 grs d'oli d'oliva
-200 grs de ceba
-3 alls
-1 cullerada d'orenga
-Una culleradeta de comí
-Una culleradeta de pebre bo
-50grs de vinagre
-100grs d'aigua
-50grs de mostassa
-300grs de quetxup (jo el pos Heinz, no qualsevol)
-30grs de sucre.
-1 llauna de coca-cola que no sigui light

Elaboració:

Posar dins el tassó tots els ingredients i triturar programant 30 segons, vel, progressiva 5-10.

Programar 20 min, temp. varoma, vel. 1. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada