dijous, 7 de març del 2013

COCA TOVADA D'ALBERCOC

Aquesta setmana ha estat un poc moguda pel que fa a cuinar. De coques tovades n'he fetes dues, una per l'escola i l'altre per ma mare que va fer els anys. Aprofitant que vaig penjar la recepta de les coques de patata (és la mateixa pasta), vos diré com fer la coca i diferents variants.

Heu de fer la recepta de les coques de patata i també ha de fer dues tovades. Una dins els tassó de la thermomix o dins un bol, i l'altra, una vegada l'hàgiu estirada a damunt una palangana amb paper de forn. 




Tot d'una que l'hàgiu estirada, posau els albercocs a damunt. Deixau que tovi una altra vegada.






Al final de la segona tovada encalentiu el forn a 170º turbo. Jo li tenc uns 10min. Això depèn del forn. M'agrada quan han passat els 10min, posar-li 2 minuts més només amb calentor d'abaix.



Queden molt altes i són espectaculars.

En refredar posau-li sucre pols per damunt.

Una altra variant que m'encanta és, envers de posar albercocs, posar-hi sobrassada i tallades. És una coca dels darrers dies. En el meu cas, la faig mig i mig per fer content a tothom. 





Una altra variant,  que encara no l'he feta, perquè a  ca nostra només en menjaria jo, és fer un poc menys de pasta i posar-hi pebres torrats a damunt.  A ca nostra, ma mare en feia amb una altra pasta, que també era dolça, i ens agradava molt.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada