dijous, 11 de febrer del 2016

PAPAS ALIÑÁS

No em puc creure que estigui escrivint al blog. El tenia totalment abandonat, sempre tenc coses més urgents a fer. Demà farà 15 dies que vaig anar  a Sevilla amb un grup d'amigues, ja hi anàrem l'any passat i ara mateix tornaria a  partir. No em posaré a xerrar del viatge, no acabaria mai, però un del motius pels qual torn a penjar una recepta al blog, és precisament per aquest viatge. Cada vegada que he tornat de Sevilla, he tornat amb la mateixa sensació, la ràbia de no poder fer el mateix aquí que allà (gastronòmicament xerrant). Allà amb 50€ vàrem dinar dissabte, sopar dissabte, berenar diumenge, dinar dissabte i encara en va bastar per pagar l'autobús de tornada a l'aeroport. Aquí això és inimaginable, i em fa ràbia, si allà es pot fer, aquí també ( almanco que la diferència no sigui tan grossa). A més, no es menja millor aquí que allà. El menjar va ser espectacular i vàrem menjar de tot. Vos pos un exemple, el berenar de diumenge d'onze persones, vàrem menjar totes un panet amb cuixot salat, 6 cafès amb llet, 5 sucs de taronja i 4 aigües. Sumau que costaria aquí, idò tot això ens va costar 32€, no arriba a 3€ per cap. Ja no vos cont els restaurants. Una pena, sortiríem més a sopar, però no pot ser.
Bé, deixant la meva indignació a part, una de le coses que vaig menjar i per la seva senzillesa vaig dir que ho faria són les papas aliñás. Econòmiques i meeel.

Ingredients per a 2 persones:

-Mig quilo de patates

-120gr de ceba tendra

-Julivert

- Dues llaunes de melva (jo no en tenia i vaig poar ventresca de "bonito"

-Oli d'oliva verge 

-Un raig de vinagre bo ( jo hi vaig posar de mòdena)


Elaboració:

Heu de rentar le patates i posar-les a bullir amb bastanta aigua i sal. Jo les vaig tenir 30 minuts, però dependrà del tamany.

Mentres, picau la ceba tendra molt petitona i el julivert ( jo el vaig posar dins un tassó i vaig anar tallant amb les tisores fins que em va agradar el tamany)

Quan les patates siguin cuites, deixau-les reposar un poc. Jo les vaig deixar molt poc perquè no tenia temps. Han de ser calentes, perquè així absorbeixen lòli i queden com a confitades.

Dins un bol de vidre o de ceràmica posau le patates tallades a trossets i mesclar amb la ceba, julivert, oli verjo, vinagre i sal gruixada. 

Remanau bé, ho posau dins un plat o palanganeta i finalment a damunt i posau la melva o "bonito". Fàcil peró boníssim







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada