dilluns, 2 de setembre del 2013

ENTRANT AMB FOIE

Avui també vos deix un entrant que vaig fer el mateix dia que el Vitello. És una recepta que em va donar una amiga de ma mare i vaig trobar que seria boníssima (i així va ser)

Ingredients per a 4 persones:

- 1 pot de paté de foie ( jo el compr al lidl, és un pot negre que tenen a la gelera i val uns 5,5€, és molt bò)
-4 pomes
- sucre moreno
-mantega per fregir la poma
-ceba caramelitzada (350g de ceba, 15gr d'oli d'oliva, 70gr de mantega, mitja pastilla de brou de carn, 30 grs de caramel líquid, 100ml de vi blanc sec, 25 ml d'aigua)

Elaboració:

Per fer la ceba caramelitzada,
Trossejar la ceba petitona (no excessivament), posar-la dins una paella i afegir-hi l'oli i la mantega. Coure uns 10 minuts. Afegir la resta d'ingredients i coure uns 20 minuts més. Vos ha de quedar espesseta. 

Pels que tenen la htermomix vos deix un enllaç. En aquest no hi posen ni vi ni aigua. Ho podeu fer com volgueu.

ceba caramelitzada amb thermomix

Jo la vaig fer el dia abans, perquè per montar el plat, ha de sser freda.

Ara fregir la poma tallada a llesque no molt gruixades amb mantega i un poc de sucre moreno. La deixam refredar.

Ja ho tenim tot per montar el plat. Necessitam un motlle redó per enplatar, el que vaig emprar té la mateixa mida de el redó que fa el foie.

Posam el motlle dins del plat, posam a baix poma fins que queda el forat tapat, a damunt una tallada prima de foie, a damunt el foie una capa de ceba caramelitzada. Tornam a posar, foie i ceba. Acabam amb poma. a damunt la poma i posam un poc de sucre moreno i el cremam amb el " flamete de cuina".  Decoram amb crema de balsàmic.








Espectacular!!!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada