dimarts, 2 d’abril del 2013

PASTÍS DE XOCOLATA AMARGA AMB FROSTING DE FORMATGE. PASTÍS GUINNES

Com que em demanen que posi més postres, aquí vos deix un pastís que m'encanta. Originalment es diu Guinnes, perquè du cervessa negra Guinnes. El que passa és que jo ho he fet amb aquesta cervessa i amb una altra que es diu Cusqueña (també ha de ser negra) i m'agrada molt més amb aquesta darrera. La vaig comprar al Lidl que abans sempre en tenien i ara fa mesos que no en duen. Al Syp en tenen però només de blanca. Es tracta de fer-la amb una cervessa negra de baixa graduació.

Aquí vos deix una foto



Per damunt du un frosting de crema de formatge que vol simular l'escuma de la cervessa.

Aquest pastís és millor fer-lo un dia per l'altre o almanco, el matí pel vespre. Ha d'estar unes hores dins la gelera.

Ingredients:

-250ml de cervessa negra de baixa graduació
-250ml de mantega
-75grs de cacao pur sense sucre (jo empr valor que ve dins un pot)
-400grs de sucre
-250grs de farina
-una culleradeta d'essència de vainilla
-1 sobre de llevadura
-140ml de nata
-2 ous grossos XL (jo el empr de foravila i en pos 4)

Pel frosting:

-150grs de formatge d'untar tipus philadephia)
-75grs de sucre pols
-180grs de nata líquida

Elaboració amb thermomix:

-Posar la cervessa al tassó i encalentir a 90º. Afegir la mantega i remenar fins que es fongui. Afegir l'essència de vainilla. Reservar i deixar refredar.
-Posar un bol damunt la thermomix i pitjar el botó de la bàscula. Posar-hi els ingredients secs (cacao, sucre, farina i llevadura)
-Dins el tassó mesclar la nata i els ous. Afegir la cervessa amb la mantega. Amb la màquina en marxa vel 3, anar posant a cullerades els ingredients secs. Acabar de mesclar amb l'espàtula.
-Posar-ho dins un motlle untat (jo sempre pos saïm i farina) i ficar-ho al forn uns 50 minuts a 180º.  Molt important, deixar refredar dins el motlle i una vegada fred, desmotllar.

 Fer el frosting:

-Montar la nata amb el sucre pols.
-Afegir-hi el formatge i montar un poc més.

Posar-ho per damunt el pastís i deixar-ho dins la gelera fins l'endemà, o el matí pel vespre.

És boníssima!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada