dimarts, 2 d’abril del 2013

PRIM

Aprofitant que varem fer foc al forn de llenya per coure les panades, també vaig fer prims. Em pensava seria més complicat, però el meu veinat Damià Mulet, que és una màquina per fer qualsevol cosa, em va dir com fer-ho.

Es tracta de fer un pa blanc i deixar-lo tovar. Jo el vaig fer amb llevat natural, m'el va donar en Damià. Per tant encara no l'he fet jo i no ho he pogut comprovar si em va bé.

Ingredients pel pa:

- 350ml d'aigua
- 40grs de llevadura fesca
-600grs de farina
Si voleu li podeu posar una pesssigada de sal

L'heu de pastar i deixar tovar. Amb llevadura fresca fa via a tovar. Amb llevat natural necessita molt de temps. 

Com sempre el past amb la thermomix. Mirau l'elaboració del pa moreno

Una vegada que el pa estigui tovat, feis una bolla de refús (raïssons) del mateix volum del pa i posau-li sal. Pastau-lo amb les mans, que quedi ben mesclat. Posau farina damunt una superfície neta i estirau la pasta ben estirada, doblegau-la dels costats i dels caps i repetiu-ho bastantes vegades per tal de fer els fulls.






Així és com el vaig deixas pesprés de bastants plegs. El vaig xepar per la meitat i li vaig fer tres marques amb el ganivet.

Es couen amb bastant foc.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada