dissabte, 4 de gener del 2014

MORDALES A L'AMERICANA

Avui vos deix una recepta que feia molts d'anys que no feia i que m'agrada molt. La me va donar una gran amiga fa mooolts d'anys. Enguany vaig decidir fer-la per picar el dia de cap d'any i vaig triomfar. La vaig fer per 8 i vaig doblar la recepte. Aquí la vos deix. 

Ingredients:

-6 cullerades d'oli
-1 ceba picada
-2 alls ben picadets
-2 domàtigues rallades
-Un poc d'orenga
-1 fulla de llorer
-Pebre bò al gust
-Pebre bord al gust
-Mig tassó de cognac
-Un tassó d'aigua
-dues pastilles de brou de carn
-1 quilo de mordales

Elaboració:

Posau dins una greixonera l'oli. Quan estigui calent hi posau la ceba i l'all i que sofregeixi fins que tengui un color dauradet. Afegiu la domàtiga i que cogui una estona. Posau les espícies i la fulla de llorer i ho deixau uns minutets més. Ara ja hi podeu posar el cognac i l'aigua i que bulli un poc. Finalment afegiu les pastilles de brou i les mordales i que bulli una bona estona. Si trobau que és massa espessa i podeu afegir un poc d'aigua. Tastau i si ho trobau fat, afegiu un poc de sal.

Les podeu fer un dia per l'altre, fins i tot millor perquè agafen més gust. Jo les vaig fer dins una olla de test. Si les heu de fer un dia abans no les deixeu mai dins una olla d'alumini, vos poden tornar dolentes.

Aquí vos deix les meves






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada